Lapkričio 18 d. (šeštadienis) 18 val. Vievio kultūros cente

RENGINYS NEMOKAMAS

Motiejus Bazaras

Motiejus Bazaras gimė 1987 metais, muzikų šeimoje. Mokėsi J. Naujalio muzikos gimnazijoje (Rymantės Šerkšnytės klasėje), J. Gruodžio konservatorijoje (Sonatos Bielionytės klasėje). Studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pas prof. Zbignevą Ibelgauptą, prof. Sergejų Okruško, prof. Petrą Geniušą. Pagal „Erasmus“ mainų programą stažavosi Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje (prof. Volker Banfield). Kaip solistas dalyvavo daugiau kaip 20 tarptautinių ir respublikinių konkursų, kurių daugumą laimėjo arba buvo aukštai įvertintas jo pasiektas rezultatas. Pianistas sukaupė daug patirties grodamas su orkestrais ir kameriniais ansambliais. Plėsdamas savo muzikinių interesų ir kompetencijų ratą, kaip plataus profilio pianistas / klavišininkas nuolat groja džiazo, roko ir kitokių stilių grupėse, dalyvauja festivaliuose ir muzikiniuose projektuose, užsiima aranžavimu bei kompozicija. Prie įvairių kūrybinių idėjų plėtotės bei įgyvendinimo prisideda ir puiki komanda – broliai multiinstrumentininkai Mykolas ir Benediktas. Sukaupta patirtimi pianistas dalijasi dirbdamas pedagoginį darbą Juozo Gruodžio konservatorijoje ir dėstydamas Kauno technologijos universitete. 2017 m. Motiejus apsigynė menų daktaro laipsnį Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Pianistas ir toliau gilinasi į tyrimų laukus, susijusius su akademinės ir neakademinės muzikos sąveika atlikimo praktikų aspektu, taip pat fortepijono konstrukcijos tobulinimo galimybėmis.  

 

Šiais metais vienam iš reikšmingiausių šių laikų kompozitorių György Ligeti sukanka 100 metų. Jis – kūrėjas novatorius, tarsi atskira epocha, trukusi ilgiau nei visa XX a. antroji pusė, nustatinėjęs naujus standartus visose muzikinėse kryptyse, prie kurių prisiliesdavo. Kūrybinis spektras aprėpė viską: nuo solinių instrumentų specifikos iki orkestro organizmo, nuo akustinių eksperimentų iki elektronikos. Jam, kaip niekam kitam, pavyko jungti elementus iš skirtingiausių pasaulio muzikos kampelių, integruoti reiškinius iš mokslo sferų, įpūsti gyvybės į prigesusius, aktualumą praradusius žanrus.
Koncerto ašis – Ligeti muzika klavišiniams: ciklas „Musica Ricercata“ (1951-1953), čakona klavesinui „Hungarian Rock“ (1978) ir etiudai fortepijonui (1985–2001), laikomi pirmuoju ir bene vertingiausiu etiudo fortepijonui žanro pavyzdžiu XX a. antrojoje pusėje. Kompozitorius, keisdamas bei deformuodamas nusistovėjusias normas ir išankstinius nusistatymus, susijusius su etiudo žanru, pavertė jį dar negirdėtu menu bei praplėtė temų horizontą, kuriame įvairiomis priemonėmis išreiškiami begalybės įvaizdžiai, idėjų, ypač ritminių, semiamasi neeuropietiškose muzikinėse kultūrose bei matematinėse-geometrinėse teorijose, nemažai inspiracijų kyla iš džiazo muzikos ar net konkrečių džiazo pianistų – Bill Evans, Thelonious Monk grojimo manierų, išbandomi eksperimentiniai atlikimo būdai, stengiantis iš fortepijono išgauti sonorizmui artimą skambesį. Pianistas Motiejus Bazaras ir perkusininkas Arkadijus Gotesmanas jau kuris laikas gvildena mintį praturtinti G. Ligeti fortepijoninę muziką mušamųjų spalvomis, ir kviečia pasinerti į improvizacinę kelionę jo kūrinių temomis.

Interpretuoja:
Motiejus Bazaras (klavišiniai)
Arkadijus Gotesmanas (mušamieji, perkusija)

 


Lorenzo De Finti Quartet (Italija)

 

 

 

 

 

Lorenzo De Finti – piano
Alberto Mandarini – trumpet
Stefano Dall'Ora – double bass
Marco Castiglioni – drums

 

 

 

Lorenzo pradėjo groti pianinu būdamas penkerių metų, o viešai groti pradėjo būdamas vienuolikos. Jis pradėjo oficialias studijas vadovaujamas maestro Remo Gelmini, ir baigė studijuojas pas maestro Alberto Colombo, Milano Giuseppe Verdi konservatorijoje. Lorenzo taip pat baigė tradicinės kompozicijos studijas ir gavo galimybę gilintis į džiazo improvizaciją pas pasaulinio garso maestro Sante Palumbo ir Gilu Goldsteinu „Jazz“ ir Rock Inc. Monake ir Berklio muzikos koledže Bostone.

Su jo puikia technika ir menine išraiška, Lorenzo iškart buvo pripažintas žiniasklaidos ir pradėjo groti kai kuriose svarbiausiose Europos muzikos forumuose.Vėliau Lorenzo keliavo pirmyn ir atgal iš Europos į Jungtines Valstijas Valstijos, bendradarbiaudamas su tokiais svarbiais muzikantais kaip J. Gregg, B. Dameo, T. Robinson, S.Kimmonsas, D.Freemanas, G.Goldsteinas, C.Vilchezas, S.Huntas, Dany'is Martinezas, T.Scottas, T.Dambley, Alexas Acuna, Ernestico Rodriguezas, Ericas Marienthalis, Frankas Gambale'as, M.Abramsas, „The Harlem“ Gospel Singers, J.Bisonette ir daugelis kitų. Lorenco išleido ne vieną kompaktinę plokštelę, kurios buvo platinamos visoje Amerikoje, Japonijoje ir Europoje.

Lorenzo De Finti rengia seminarus ir meistriškumo pamokas apie fortepijono atlikimą ir techninius aspektus Ispanijoje (M.I.T., Madridas), Šveicarijoje ir Vokietijoje. Šiuo metu Lorenzo veda savo džiazo ir klasikos radijo laidą „Rete Due“ Lugane, interviu su daugeliu svarbių muzikantų ir muzikologų bei komentuoja gyvus koncertus.

 

 


Projektą Festivalis „Vievio džiazo klavišai“ finansuoja:

 

       

 

Projekto rėmėjai:

   

Parašykite komentarą

Skip to content